Tuesday, August 31, 2010

BILA KITA SAYANG ORANG TU..





ASSALAMUALAIKUM..

Bertemu kita skali lagi dgn topik yang agak jiwang sket....
ingatkan nak lelap kan mata.. tapi da buka blog ni, rasa nak tulis sket
crite pe yang terbuku didalam hati ni..
sebab mood sekarang pon tgh jiwang n moody ni...
nak kate tak boleh jawab test tadi, rasa boleh jer jawab...
Tah... mgkin terasa ngan someone..
kecik hati?? trasa hati?makan hati??hancur hati??
hati... hati...hati...
macamni la jadinye kalau hati kita sayang kat seseorang...
Tapi sape yer???


Bila kita sayang orang tu
Kita terima je apa yg org tu kata
Tapi bila dia kata kat kita?
Hati kata takpe, manusia tak sempurna

Bila kita sayang orang tu
Kita tunggu dia lama pun takpe
Tapi bila dia tunggu kita?? dia marah2
Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu



Bila kita sayang orang tu
Kita tak tido pun tak pe layan dia yg tengah bosan,
Tapi bila kita bosan
Ada dia layan kita?
Hati kate tak pe, dia busy kot!


Bila kita sayang orang tu
Kita gaduh dengan dia, kita diam je
Tapi dia heboh 1 dunia
Hati kata tak pe, dia tension tuu

Bila kita sayang orang tu
Kita call nak cakap dengan dia
Tapi dia gayut dengan orang lain
Bila jadi camtu
Hati kata tak pe, dia ada hal nak cakap dengan kawan dia



Bila kita sayang orang tu
Kita bercerita dengan dia, rasenye cerita dengan tunggul lagi baik
Tapi bila dia bercerita dengan kita
Kita dengar, semua kite ingat
Hati kata tak pe, sayang katakan…

Bila kita sayang orang tu
Kita dengan dia lapar
Tapi kita bagi semua roti kita kat dia
Hati kata, ala jagalah hati dia, kesian dia….


Bila kita sayang orang tu
Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,
Tapi bila kita letih, dia suruh jugak kita layan dia
Hati kata, bukan selalu pun..



Bila kita sayang orang tu
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit,
Dia siap kuar dengan kawan2 dia,
Hati kata, ala tak pe, takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam


Bila kita sayang orang tu
Kita tak pernah pentingkan diri sendiri
Tapi dia hipokrit tahap gaban
Hati kata tak pe, dia memang macam tu kena lah terima..

Bila kita sayang orang tu
Kita sayang nak tinggalkan dia buat selama2nya
Walaupun kita sakit, dia kata kat kita, sakit biasa2 je, jangan nak mengada-ngada
Hati kata, macam manalah dia bila kita tak ada, mesti dia gembira...

nijelah kot ape yang nak saya luahkan..
sbgai panduan untuk pembace supaya tahu ape yang ada
dalam hati orang yang menyayangi anda...
jgn kecilkan hati mereka..
hargailah mereka....

WASSALAM...
MnBz
█║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
© OFFICIAL PAGE ©
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

10 orang yang peramah:

PuRpLe GiRLz said...

Good... Luahan yg menusuk kalbu....(**,)

Mark Peace said...

menusuk jantung dop?? hehehe

ann88mynx said...

fuhh,..sbar ye nafis,....hidup yg penuh dgan onak dan duri kan,....lau u xleh tahan dah ngan dia,..y u mesti tahan n sabar lg??....jgn fkir hati org lain,..fkirkan yg ne terbaik untuk u k,..mgkin saat ni u yg sakit hati ngan dia,..n mgkin jap lg saat dia akan smpai plop,..dio akan ase gak pe yg u ase

Mark Peace said...

thankz ann...

PuRpLe GiRLz said...

x menusuk jntung pn.... sbb bkn i org nya....hahahahahaha (**,)

cteaz said...

bila kita syg org 2 = saya
dia = bf saya
solution = cr laen.btol x pih...

miss leya said...

jiwang2...i like..

Mark Peace said...

ct: hehehe.. betl2..tapi sanggup ke ct???hehhe
miss leya: jiwang ek?? sket2 jer..mengubat hati yg luka

simplegurl said...

very nicee....
sooo sweet....

Anonymous said...

awak kelihatan sempurna di mata org len...
tahniah...
setiap yg berlaku pasti ade hikmahNya...
dan jadikan pengajaran lalu sbg pedoman..
xperlu dhebohkan ape yg buruk ttg org len...
sentiasa lah ingt pada kuasaNYA nanti..
ALLAH sentiasa berada dipihak yg benar andai awak benar...;)
(sje nyibuk)hehe

Post a Comment