Saturday, September 25, 2010

LIFE MUST GO ON..

Assalamualaikum wbt..

Jangan Berdukacita...Jangan di kenang dan di imbas berulang-ulang kali. Kelak hanya akan menambah luka di hati. Dan selamanya luka itu tidak akan sembuh. Lalu jadilah kita orang yang sentiasa bermasam muka, bersedih hati lalu tiada semangat hidup. Tiada semangat untuk mengubah diri menjadi lebih baik.

Ubat hati yang paling mujarab adalah memaafkan dan melupakan segala kisah yang sedih dan menghampakan kita. Untuk menjadi seorang yang bahagia kita sepatutnya menutup lembaran kisah duka, simpan kemas dan rapi dalam lipatan sejarah dan usah di kenang semula. Biarkanlah kisah sedih itu terus kusam dan memburuk di situ dan biarkan ia lupus. Hidup ini penuh dengan warna-warni, maka teruskan hidup dengan mencari sinar baru yang lebih baik. Korbankan sedikit kesenangan kita itu supaya orang yang kita sayang merasai lebih kebahagiaan..

Terokailah hidup yang indah ini dengan azam dan semangat baru. InsyaAllah kebahagiaan yang di cari pasti akan di temui.

Orang yang suka mengenang hari yang lepas adalah orang yang rugi. Selalu bersedih mengenangkan perkara yang sudah tiada tidak menguntungkan. Sesungguhnya perkara yang sudah berlalu tidak mungkin dan mustahil akan berulang lagi. Menangis berairmatakan darah juga tidak mungkin dapat mengubah sejarah.

Hari lepas adalah sejarah yang tidak mungkin berulang dan hari esok adalah suatu mimpi yang tidak pasti..namun kita harus tabah dan berani menghadapi realiti kehidupan.

Kita hidup hari ini kerana apa yang telah kita lalui semalam, namun ingat, apa yang kital lakukan hari ini belum tentu menjadi milik kita pada esok hari. Esok belum pasti menjadi milik kita. Dan Hanya Dia yang Tahu.

WASSALAM

MnBz
█║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
© OFFICIAL PAGE ©

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 orang yang peramah:

cteaz said...

yeah..chaiyok my frend..

Post a Comment